Zakład Doskonalenia Zawodowego otrzymał dofinansowanie na realizacje projektu pt. „JAK NIE MY TO KTO! Edukacja włączająca w 5 placówkach systemu oświaty Gminy Kleczew.”, nr. FEWP.06.07-IZ.00-0090/24. Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym , Działanie 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe.
Projekt jest realizowany w partnerstwie z Gminą Kleczew.
Projekt zakłada zwiększenie szans edukacyjnych nie mniej niż 166 dzieci/uczniów(DZ) o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowymi i z niepełnosprawnościami oraz ich rodziców /opiekunów, uczęszczających do 5 ogólnodostępnych szkół z Gminy Kleczew
Cel projektu
Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych nie mniej niż 166 dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowymi i z niepełnosprawnościami oraz ich rodziców /opiekunów, uczęszczających do 5 ogólnodostępnych szkół z Gminy Kleczew pow. koniński, woj. wielkopolskie, przez:
– zwiększenie dostępności architektonicznej i edukacyjno-społecznej z wykorzystanie rozwiązań konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” w 5 placówkach oświatowo wychowawczych (POW) objętych wsparciem,
– podnoszenie kompetencji/kwalifikacji 82 nauczycieli pracujących w Placówkach Edukacyjnych objętych wsparciem w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez: kursy, szkolenia, studia podyplomowe,
– zapewnienie usług pomocy nauczyciela dla DZ ze SPE w tym z NP z wykorzystaniem rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych” w tym: zatrudnienie dodatkowego personelu: Pomoc Nauczyciela dla Dziecka ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, pedagogów specjalnych, pomocy nauczyciela w placówkach objętych wsparciem,
– organizację zajęć specjalistycznych dla 166 dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w tym 30 Dzieci z Niepełnosprawnościami i ich 15 Rodziców
– organizację zajęć mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec Dzieci z Niepełnosprawnościami dla 746 DZ z 5 POW objętych wsparciem,
w terminie od 01.12.2024-31.03.2027r.
Zakres wsparcia
Szkolenia dla nauczycieli:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kleczewie:
- Wykorzystanie oprogramowania MÓWiK w terapii i życiu osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi
- Kurs terapii ręki I i II stopień
Szkoła Podstawowa w Złotkowie
- Praca z DZ ze SPE, w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji
- TUS
- Metody pracy z DZ ze SPE;
- Zaburzenia emocjonalne u DZ
- Reorganizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
- Integracja sensoryczna
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Budzisławiu Kościelnym:
- Jak pracować z „uczniem z dysleksją”
- TUS
- Model edukacji włączającej w praktyce szkol.
- Neurodydaktyka w praktyce szkolnej
- „SZKOŁA DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH”
Szkoła Podstawowa w Koziegłowach
- „SZKOŁA DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH”
-
- Jak pracować z uczniem z ,,dysleksją”- co powinien wiedzieć nauczyciel?
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna
- Trening umiejętności społecznych
- Kurs terapii ręki I i II stopień
- Wykorzystanie oprogramowania MÓWik w terapii
- Neurodydaktyka w praktyce szkolnej
- Trening słuchowy Neuroflow/Johansena
Szkoła Podstawowa w Sławoszewsku:
- Terapia ręki
- Trening słuchowy Neuroflow/Johansen
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna
Studia Podyplomowe:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kleczewie:
- socjoterapia
- logopedia
- terapia pedagogiczna
Szkoła Podstawowa w Złotkowie:
- Neurodydaktyka z elementami tutoringu i mentoringu
- Oligofrenopedagogika
- Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
- edukacja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Budzisławiu Kościelnym:
- Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna
- Logopedia z Neurologopedią
Szkoła Podstawowa w Koziegłowach
- Integracja Sensoryczna;
- Pedagogika korekcyjna – pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki korekcyjnej;
- Edukacja i terapia osób z zburzeniami ze spektrum autyzmu,
- Terapia pedagogiczna i socjoterapia
Szkoła Podstawowa w Sławoszewsku
- Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna
- Terapia pedagogiczna i socjoterapia
- logopedia
Warsztaty z zakresu Podnoszenia świadomości z zakresu dostępności dla pracowników 8 placówek edukacyjnych objętych wsparciem
Dzięki temu nauczyciele będą lepiej przygotowani do pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach, w tym z dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.
Oferta zajęć dodatkowych dla dzieci obejmuje:
- Zajęcia logopedyczne,
- Zajęcia neurologopedyczne
- Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne,
- Zajęcia terapeutyczne
- Zajęcia integracji sensorycznej
- Zajęcia rewalidacyjne
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- Zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia kształtujące kompetencje emocjonalno–społeczne
- Zajęcia tyflopedagogiczne
- Zajęcia o charakterze terapeutycznym
- Zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- Zajęcia Trening umiejętności społecznych
- Zajęcia Terapia ręki
Dodatkowo 746 dzieci z 5 placówek edukacyjnych zostanie objęte zajęciami mającymi na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec Dzieci z Niepełnosprawnościami.
Grupa docelowa:
- 5 placówki edukacyjne dla których organem prowadzącym jest Gmina Kleczew:
- 82 Nauczycieli,
- 166 dzieci ze specjalnymi potrzebami uczęszczające do placówek edukacyjnyh z terenu województwa Wielkopolskiego, Gmina Kleczew.
- 746 dzieci
Łączna wartość projektu wynosi: 2 955 679,40 zł,
Wkład Unii Europejskiej to: 2 068 975,58 zł.
#FunduszeUE
Strona internetowa projektu: https://jakniemytokto.net.pl/