Budowanie szkolnej wspólnoty w gminie Ślesin
nr. FEWP.06.07-IZ.00-0069/24
Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
Zakład Doskonalenia Zawodowego otrzymał dofinansowanie na realizacje projektu pt. „Budowanie szkolnej wspólnoty w gminie Ślesin.”, nr. FEWP.06.07-IZ.00-0069/24. Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym , Działanie 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe.
Projekt jest realizowany w partnerstwie z Gminą Ślesin.
Projekt stawia za cel zwiększenie szans edukacyjnych 1571 uczniów/dzieci ze specjalnymi potrzebami i ich rodziców w 6 placówkach Gminy Ślesin, poprzez prowadzenie skutecznej edukacji włączającej obejmującej wykorzystanie rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” oraz konkursu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych”, podnoszenie kompetencji kadr 235 nauczycieli szkół oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie edukacyjnym i terapeutycznym i org zajęć specjalistycznych dla dzieci ze specyficznymi potrzebami wraz z zakupem sprzętu i pomocy do tych zajęć oraz działania dla 1571 dzieci/uczniów mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami
Cel projektu
Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych 309 uczniów/dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz 48 dzieci/uczniów z niepełnosprawnościami w 6 placówkach Gminy Ślesin, poprzez prowadzenie skutecznej edukacji włączającej obejmującej wyk rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych”, podnoszenie kompetencji kadr 235 nauczycieli szkół oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie edukacyjnym i terapeutycznym i organizację zajęć specjalistycznych dla dzieci ze specyficznymi potrzebami wraz z zakupem sprzętu i pomocy do tych zajęć oraz działania dla 1571 dzieci/uczniów i ich rodziców 18 mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację w okresie od 1 grudnia 2024 do 31 marca 2027 r szeregu działań takich jak:
-wykorzystanie rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” poprzez działania w zakresie dostosowania dostępności placówek, remonty, doposażenie w niezbędny sprzęt i materiały dydaktyczne umożliwiające organizację przestrzeni do zajęć dla dzieci niepełnosprawnościami oraz ze specjalistycznymi potrzebami;
-zapewnienie usług asystenckich dla dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi z wykorzystaniem rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych” w tym: zatrudnienie dodatkowego personelu: asystentów dzieci/uczniów z Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, pedagogów specjalnych, pomocy nauczyciel;
-organizację indywidualnych zajęć specjalistycznych dla dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie specjalistyczne, w tym psychologiczne dla rodziców tych dzieci;
-podnoszenie kompetencji kadry placówek biorących udział w projekcie w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej tj. studia podyplomowe, szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej;
– działania mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec dzieci z niepełnosprawnościami, poprzez: realizację szkoleń, wyposażenie placówki w pomoce naukowe dla kadry pedagogicznej oraz materiały dydaktyczne dla uczniów.
Zakres wsparcia
Szkolenia dla nauczycieli:
Szkoła Podstawowa w Licheniu Starym:
- praca z dzieckiem z autyzmem oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami oraz w zakresie procesu integracji uczniów
Szkoła Podstawowa w Ostrowążu
- Szkolenie z sensoryki
Szkoła Podstawowa w Wąsoszach:
- szkolenie kwalifikacyjne z arteterapii
- szkolenie z Biofeedbacku
Szkoła podstawowa w Szyszyńskich Holendrach
- TUS – trening umiejętności społecznej
- Metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii
Studia Podyplomowe:
Szkoła Podstawowa w Licheniu Starym:
- Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera
Szkoła Podstawowa w Piotrkowicach:
- Neurologopedia kliniczna
- Pedagogika specjalna – pedagogika korekcyjna
Szkoła Podstawowa w Ostrowążu:
- Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera
- Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci
- Logopedia
- Pedagogika korekcyjna
- Emisja Głosu
- Edukacja Zdrowotna
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślesinie:
- Logopedia ogólna i kliniczna
- Pedagogika specjalna
- Oligofrenopedagogika
- Socjoterapia
Szkoła Podstawowa w Wąsoszach:
- Pedagogika specjalna – tyflopedagogika
- Rytmika i muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
- Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci
- Trener umiejętności społecznych
- Choreoterapia
- Edukacja włączająca i integracja
Szkoła podstawowa w Szyszyńskich Holendrach:
- Integracja Sensoryczna
- Oligofrenopedagogika
- Neurologopedia
Warsztaty z zakresu Podnoszenia świadomości z zakresu dostępności dla pracowników 6 placówek edukacyjnych objętych wsparciem
Dzięki temu nauczyciele będą lepiej przygotowani do pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach, w tym z dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.
Oferta zajęć dodatkowych dla dzieci obejmuje zajęcia:
- Zajęcia psychologiczno-pedagogiczne
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia rewalidacyjne
- Zajęcia muzykoterapii
- Zajęcia arteterapii
- Zajęcia choreoterapii
- Trening Umiejętności Społecznych
- Zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne
- Zajęcia Bio feedback
Dodatkowo w trzech placówkach trójka dzieci zostanie objętych opieką Asystenta ucznia ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. W jednej placówce zatrudniony zostanie dodatkowo Pedagog Specjalny.
Dodatkowo 1571 dzieci z 6 placówek edukacyjnych zostanie objęte zajęciami mającymi na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec Dzieci z Niepełnosprawnościami.
Grupa docelowa:
- 6 placówki edukacyjne dla których organem prowadzącym jest Gmina Ślesin
- 235 Nauczycieli,
- 309 dzieci ze specjalnymi potrzebami uczęszczające do placówek edukacyjnych z terenu województwa Wielkopolskiego, Gmina Ślesin.
- 1571 dzieci
Łączna wartość projektu wynosi: 3 982 270,89 zł,
Wkład Unii Europejskiej to: 2 787 589,62 zł.
#FunduszeUE
Strona internetowa projektu: https://budowanieszkolnejwspolnoty.pl/