Budowanie szkolnej wspólnoty w gminie Ślesin

Budowanie szkolnej wspólnoty w gminie Ślesin

nr. FEWP.06.07-IZ.00-0069/24

Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Zakład Doskonalenia Zawodowego otrzymał dofinansowanie na realizacje projektu pt. „Budowanie szkolnej wspólnoty w gminie Ślesin.”, nr. FEWP.06.07-IZ.00-0069/24. Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym , Działanie 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe.

Projekt jest realizowany w partnerstwie z Gminą Ślesin.
Projekt stawia za cel zwiększenie szans edukacyjnych 1571 uczniów/dzieci ze specjalnymi potrzebami i ich rodziców w 6 placówkach Gminy Ślesin, poprzez prowadzenie skutecznej edukacji włączającej obejmującej wykorzystanie rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” oraz konkursu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych”, podnoszenie kompetencji kadr 235 nauczycieli szkół oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie edukacyjnym i terapeutycznym i org zajęć specjalistycznych dla dzieci ze specyficznymi potrzebami wraz z zakupem sprzętu i pomocy do tych zajęć oraz działania dla 1571 dzieci/uczniów mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami

Cel projektu

Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych 309 uczniów/dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz 48 dzieci/uczniów z niepełnosprawnościami w 6 placówkach Gminy Ślesin, poprzez prowadzenie skutecznej edukacji włączającej obejmującej wyk rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych”, podnoszenie kompetencji kadr 235 nauczycieli szkół oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie edukacyjnym i terapeutycznym i organizację zajęć specjalistycznych dla dzieci ze specyficznymi potrzebami wraz z zakupem sprzętu i pomocy do tych zajęć oraz działania dla 1571 dzieci/uczniów  i ich rodziców 18 mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację w okresie od 1 grudnia  2024 do 31 marca 2027 r szeregu działań takich jak:

-wykorzystanie rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” poprzez działania w zakresie dostosowania dostępności placówek, remonty, doposażenie w niezbędny sprzęt i materiały dydaktyczne umożliwiające organizację przestrzeni do zajęć dla dzieci niepełnosprawnościami oraz ze specjalistycznymi potrzebami;

-zapewnienie usług asystenckich dla dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi z wykorzystaniem rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych” w tym: zatrudnienie dodatkowego personelu: asystentów dzieci/uczniów z Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, pedagogów specjalnych, pomocy nauczyciel;

-organizację indywidualnych zajęć specjalistycznych dla dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie specjalistyczne, w tym psychologiczne dla rodziców tych dzieci;

-podnoszenie kompetencji kadry placówek biorących udział w projekcie w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej tj. studia podyplomowe, szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej;

– działania mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec dzieci z niepełnosprawnościami, poprzez: realizację szkoleń, wyposażenie placówki w pomoce naukowe dla kadry pedagogicznej oraz materiały dydaktyczne dla uczniów.

 

Zakres wsparcia

Szkolenia dla nauczycieli:

Szkoła Podstawowa w Licheniu Starym:

  • praca z dzieckiem z autyzmem oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami oraz w zakresie procesu integracji uczniów

Szkoła Podstawowa w Ostrowążu

  • Szkolenie z sensoryki

Szkoła Podstawowa w Wąsoszach:

  • szkolenie kwalifikacyjne z arteterapii
  • szkolenie z Biofeedbacku

Szkoła podstawowa w Szyszyńskich Holendrach

  • TUS – trening umiejętności społecznej
  • Metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii

 

Studia Podyplomowe:

Szkoła Podstawowa w Licheniu Starym:

  • Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera

Szkoła Podstawowa w Piotrkowicach:

  • Neurologopedia kliniczna
  • Pedagogika specjalna – pedagogika korekcyjna

Szkoła Podstawowa w Ostrowążu:

  • Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci
  • Logopedia
  • Pedagogika korekcyjna
  • Emisja Głosu
  • Edukacja Zdrowotna

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślesinie:

  • Logopedia ogólna i kliniczna
  • Pedagogika specjalna
  • Oligofrenopedagogika
  • Socjoterapia

Szkoła Podstawowa w Wąsoszach:

  • Pedagogika specjalna – tyflopedagogika
  • Rytmika i muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
  • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci
  • Trener umiejętności społecznych
  • Choreoterapia
  • Edukacja włączająca i integracja

Szkoła podstawowa w Szyszyńskich Holendrach:

  • Integracja Sensoryczna
  • Oligofrenopedagogika
  • Neurologopedia

 

Warsztaty z zakresu Podnoszenia świadomości z zakresu dostępności dla pracowników 6 placówek edukacyjnych objętych wsparciem

 

Dzięki temu nauczyciele będą lepiej przygotowani do pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach, w tym z dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.

 

Oferta zajęć dodatkowych dla dzieci obejmuje zajęcia:

  • Zajęcia psychologiczno-pedagogiczne
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia rewalidacyjne
  • Zajęcia muzykoterapii
  • Zajęcia arteterapii
  • Zajęcia choreoterapii
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • Zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne
  • Zajęcia Bio feedback

 

Dodatkowo w trzech placówkach trójka dzieci zostanie objętych opieką Asystenta ucznia ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. W jednej placówce zatrudniony zostanie dodatkowo Pedagog Specjalny.

 

Dodatkowo 1571 dzieci z 6 placówek edukacyjnych zostanie objęte zajęciami mającymi na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec Dzieci z Niepełnosprawnościami.

 

Grupa docelowa:

  • 6 placówki edukacyjne dla których organem prowadzącym jest Gmina Ślesin
  • 235 Nauczycieli,
  • 309 dzieci ze specjalnymi potrzebami uczęszczające do placówek edukacyjnych z terenu województwa Wielkopolskiego, Gmina Ślesin.
  • 1571 dzieci

Łączna wartość projektu wynosi: 3 982 270,89 zł,

Wkład Unii Europejskiej to: 2 787 589,62 zł.

#FunduszeUE

Strona internetowa projektu: https://budowanieszkolnejwspolnoty.pl/