Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Władysławów

nr. FEWP.06.07-IZ.00-0088/24

Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Zakład Doskonalenia Zawodowego otrzymał dofinansowanie na realizacje projektu pt. “Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Władysławów” nr. FEWP.06.07-IZ.00-0088/24. Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+), w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym , Działanie 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe.

Projekt jest realizowany w partnerstwie z Gminą Władysławów.
Projekt zakłada zwiększenie szans edukacyjnych dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowymi oraz z niepełnosprawnościami i ich rodziców/opiekunów, uczęszczających do 9 ogólnodostępnych szkół z Gminy Władysławów.

 

Cel projektu

Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych nie mniej niż 131(43D/88CH) dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowymi i z niepełnosprawnościami oraz ich R, uczęszczających do 9 ogólnodostępnych szkół z Gminy Władysławów. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację w okresie od 1 grudnia  2024 do 30 listopada 2026 r szeregu działań takich jak:

  • zwiększenie dostępności architektonicznej i edukacyjno-społecznej z wykorzystanie rozwiązań konkursu „Przestrzeń Dostępnej Szkoły” w 5 PSO objętych wsparciem,
  • podnoszenie kompetencji/kwalifikacji 131 Nauczycieli pracujących w PSO objętych wsparciem w zakresie organizacji/podnoszenia jakości edukacji włączającej przez: szkolenia, studia podyplomowe,
  • zapewnienie usług asystenckich dla dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w tym z Niepełnosprawnością z wykorzystaniem rozwiązań konkursu „Asystent ucznia o SPE” w 5 PSO,
  • organizację zajęć specjalistycznych dla 131 dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w tym 28 z Niepełnosprawnościami i ich 15 Rodziców,
  • organizację zajęć mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec Dzieci z Niepełnosprawnościami dla 786(388D/398CH) DZ z 9 PSO objętych wsparciem,

 

Zakres wsparcia

Szkolenia dla nauczycieli:

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie – SP w Wyszynie i Przedszkole w Wyszynie:

  1. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  2. Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji, dyskryminacji i przemocy rówieśniczej w szkole
  3. Trening umiejętności społecznych 1 i 2 stopnia
  4. Zaburzenia emocjonalne
  5. Terapia ręki
  6. Praca z dzieckiem z autyzmem oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego we Władysławowie:

  1. Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji i przemocy rówieśniczej w szkole,
  2. Diagnostyka psychologiczno-pedagogiczna,
  3. Szkolenie podstawowe do prowadzenia terapii EEG,
  4. Pozytywna dyscyplina,
  5. TUS,
  6. Bilateralna integracja

 

Szkoła Podstawowa im św. Jana Pawła II w Natalii i Przedszkole w Natalii:

  1. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami w zakresie rozwoju kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami oraz w zakresie procesu integracji uczniów,
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów,
  3. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.

 

Szkoła Podstawowa w Chylinie i Przedszkole w Chylinie:

  1. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
  2. Trening umiejętności społecznych, przeciwdziałanie i eliminowanie agresji i przemocy rówieśniczej w szkole,
  3. Trening umiejętności społecznych,
  4. Terapia ręki,
  5. Logorytmika,
  6. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów,
  7. Organizacja pomocy psychologicznopedagogicznej w szkole,
  8. Trening umiejętności grafomotorycznych,

Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej.

 

Szkoła Podstawowa im. Alfreda Delonga w Kunach i Przedszkole w Kunach:

  1. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów,
  2. Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji i przemocy rówieśniczej w szkole,
  3. Diagnostyka psychologiczno-pedagogiczna,
  4. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
  5. Dyscyplina pozytywna,
  6. Trening umiejętności społecznych.

 

Studia Podyplomowe:

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie – SP w Wyszynie i Przedszkole w Wyszynie:

integracja sensoryczna z terapią ręki,

choreoterapia – terapia tańcem i ruchem,

terapia pedagogiczna – pedagogika korekcyjna,

 

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego we Władysławowie:

  1. Integracja sensoryczna z terapią ręki,
  2. Pedagogika specjalna – edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera.

 

Szkoła Podstawowa im św. Jana Pawła II w Natalii i Przedszkole w Natalii:

  1. Pedagogika specjalna edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika),
  2. Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzm oraz zespół Aspergera,
  3. Terapia pedagogiczna i socjoterapia.

 

Szkoła Podstawowa w Chylinie i Przedszkole w Chylinie:

  1. Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii,
  2. Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna z terapią szkolną.

 

Szkoła Podstawowa im. Alfreda Delonga w Kunach i Przedszkole w Kunach:

  1. Oligofrenopedagogika

 

Warsztaty z zakresu Podnoszenia świadomości z zakresu dostępności dla pracowników 9 placówek edukacyjnych objętych wsparciem

 

Dzięki temu nauczyciele będą lepiej przygotowani do pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach, w tym z dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.

 

Oferta zajęć dodatkowych dla dzieci obejmuje zajęcia:

  • logopedyczne,
  • korekcyjno- kompensacyjne,
  • rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne,
  • hipoterapii,
  • dydaktyczno-wyrównawcze,
  • psychologiczno-pedagogiczne,
  • Zajęcia z zakresu tolerancji i niedyskryminacji

 

 

Dodatkowo 786 dzieci z 9 placówek edukacyjnych zostaną objęte zajęciami mającymi na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec Dzieci z Niepełnosprawnościami.

 

Grupa docelowa:

  • 9 placówek edukacyjnych dla których organem prowadzącym jest Gmina Władysławów w tym:
  • 131 Nauczycieli,
  • 131 dzieci ze specjalnymi potrzebami uczęszczające do placówek edukacyjnyh z terenu województwa Wielkopolskiego, Gmina Władysławów.
  • 786 dzieci

Łączna wartość projektu wynosi: 3 802 427,85 zł,

Wkład Unii Europejskiej to: 2 661 699,49 zł.

#FunduszeUE

Strona internetowa projektu:  https://www.wspieranieedukacjiwladyslawow.pl/